...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

torsdag 3 januari 2013

Om Utseende

Gar har i Thailand och forsoker fa mig en bikini, vilket verkar vara ett hopplost projekt. Sa fort jag gar in i en affar sa stortar dom pa mig och utropar glatt "Babyface", "You look like 17", " Ah, big size", "Pliti, pliti giil" och jag blir sa irriterad sa jag vet inte vad jag ska ta mig till. Den stackars asiaten vill sakert bara val eller atminstone vill hon salja bra men det blir inget klirr i kassan med den attityden. Och det slar mig att jag alltid blir irriterad pa folk som ensvisas med att kommentera mitt eller andras utseende oberoende om det ar positivt eller negativt. Jag blir sjukt stressad pa folk som haver ur sig, Oj vad du ser trott ut, eller Men gud vad fin du ar. Varfor ska dom envisas med att overhuvudtaget bry sig om hur jag ser ut eller inte? Det har val knappast dom med att gora och just idag kanner jag mig kanske skitful eller for den delen skitsnygg och da kanske dom uppfattar mitt utseende som totalt motsatt och da krockar ju plotsligt vara asikter med varandra. Det ar val en sak om folk man kanner val sager Fan vad frasch du ar men jag upplever inte att man ska ga och uttala sig om utseendet pa folk man inte kanner sa bra. Och da blir det ju helt fel nar dessa forsaljare ska forsoka sig pa nanslags komplimanger som dessutom ar for dova oron. Som att kasta parlor at svin helt enkelt. Na...fine...man kan val fa kasta parlor da, det ar val inte sa farligt, sa lange man sager positiva saker men sen finns det ju dom som bara Men fy fan vad risig du ser ut da. (!!) What? Ursakta? Inte asiaterna da alltsa. Det skulle inte falla dem in men andra manniskor, bekanta, kollegor etcetera. Men varfor sager man sa? Jag hittar ingen vettig orsak. Jag vet hur jag ser ut eller i mitt huvud vet jag exakt hur snygg eller inte snygg jag ar och ajg behover ingen bekraftelse pa den punkten tack.Ty oberoende vad nagon annan sager sa ar det anda min egen uppfattning, felaktig eller ej, som galler och jag blir bara sur om nan pastar nanting annat. Tack for ordet. Och vem fan bryr sig egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar