...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

tisdag 1 januari 2013

Om Tacksamhet

2012 ar slut och nu ar det forsta januari 2013. Maktigt! Mitt projekt ar slut men bloggen fortsatter, kanske med samma karaktar, kanske inte.

Har en bok som ska ge mig konstruktiva visdomsord i 365 dagar.
Dagens visdomsord lyder:
For att forandra ditt liv snabbt, anvand tacksamhet for att hoja din energi. Nar du inriktar all din kraft pa att kanna tacksamhet kommer mirakel att intraffa i ditt liv.

Sa vad ar val battre an att kanna borja aret med att kanna tacksamhet . Framforallt for forra aret men ocksa for att jag sag en soluppgang i morse, for att jag hittade tt par flip-flopsoch for att ingen annu har ranat mig. Eller helt enkelt bara for att jag vaknade aven denna morgon och var fran forsta borjan sa oandligt tacksam for en ny dag. Igar flog jag till Thailand och resan var lang och pafrestande, landade pa eftermiddagen, kom fram till hotellet pa kvallen och hela byn forberedda sig for storslaget nyarsfirande. Jag fattade ganska snabbt att det skulle bli arhundradets party. Sjalv var jag svintrott efter lang resa och noll somn och var irriterad pa allt. Det var becksvart, en massa skrikande manniskor och en massa tutande bilar och fler an tva provskot raketer hela kvallen. Jag var overtygad om att det var en mycket dum ide att aka nanstans overhuvudtaget. 
Att det har kommer att ga att skogen och att allt ar daligt. Jag beslot mig for att sova bort hela nyaret, ogonen gick helt enkelt i kors. Tack och lov hade jag inga nyarsplaner som jag behovde inhibera eller vanner att svika utan kunde med gott samvete kasta mig i sang. Och i morse vaknade jag mycket riktigt pa stralande humor.

Klart ar, det visste jag fran forut, men nu vet jag det annu mer...att jag ar helt oformogen att kanna tacksamhet for nanting om jag ar trott. Sover jag tillrackligt sa leker livet, sover jag for lite kan vem som helst fa en skopa ovett och inget forslag kommer nansin att duga. Kan vi nu en gang for alla komma overens om att se till att sova tillrackligt. For att reda ut hur mycket det ar eller efter hur manga timmar jag behover sova for att vara som piggast ska jag under 25 dagar for bok over mina somnvanor. Pa sa vis ska jag lista ut hur mina somncykler ser ut for att se till att jag kan vakna pigg och tacksam aven efter kortare natter. 

Jag ar ocksa tacksam over att jag sov bort hela nyaret och att jag forstar att nyar ar en av manniskor uppfunnen hogtid. MIn nya tid borjade redan den 21 december och ryssarnas nya tid borjar val forst om nagra veckor, sa skitsamma om man sov bort thailandarnas viktigaste dag. Ar man trott sa ar man. Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar