...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

torsdag 31 maj 2012

Om Maj

Maj har varit fullständigt helt knäppt!
Jag är väldigt nöjd över att jag fortfarande har fötterna på jorden och inte svajat omkull helt och hållet som det har blåsit. Alla vindar, oberoende varifrån dom blåser, är trots allt vindar. Men jag gör och säger som Ketut:
Sometimes losing balance for love, is part of living balanced in life.
Ordet love kan med fördel ersättas med sorg, glädje, förtjusning, mod, ångest, rädsla, oro, ilska etc.
Huvudsaken är att man hittar tillbaka efter stormen.
Jag har köpt två blusar och shoppade loss rejält under resan till Riga, både för egen och andras del.
Den här månaden har jag varit exceptionellt sugen på vitt vin, vodka och mojitos. Jag har till och med varit sugen på cigaretter stundvis. Men nej. Det är och har inte varit ett alternativ även om töm och glöm-principen kallat jävligt ofta på sistone. Hesburger-kvoten är noll fortfarande. Det är som vanligt shopping-delen jag har fuskat med. Som vanligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar