...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

söndag 1 april 2012

Om April

April kommer att bli underbart! Vår bästa tid är nu, min bästa tid är vår! Nu tar jag i med hårdhandskarna och när april är slut så finns det inte ett enda misslyckande på kartan. I april kommer jag att spela föreställningar, jag kommer att göra ett svårt och utmanande, men jättekul och spännande skrivjobb. Jag kommer att måla om hemma i vardagsrummet. Jag kommer att flytta hem från Vasa och jag kommer att sluta hela månaden med nånslags valborgsbaluns. En sjuhelvetes picknick skulle vara trevligt!

Det här kommer inte alls att bli svårt! Jag kommer att klara det här galant och dessutom kommer det att bli kul, väldigt kul! Jag ska njuta, jag ska vara ute i solen, jag ska äta mycket frukt och grönt, jag ska fortsätta dricka vatten med andakt och jag ska fortsätta gå långsamt och bromsa mig själv lite grann.

Jag ska fortsätta jaga upp mig över orättvisa och idioti. Jag ska fortsätta vara klar och tydlig och målmedveten. Jag ska vara frisk! Jag ska träna och även försöka hålla det på en njutningsnivå, en lugn nivå, en lagom med måtta nivå. Jag ska inte få träningsmani och ätstörningar, som jag alltid får är jag köper ett gymkort. Tränar som en dåre, äter ingenting. Daniela, den tiden är förbi.

Nu ska jag njuta.
Njuta av att du klarat tre månader, ändå med äran i behåll, trots misslyckanden. Njuta av saftiga apelsiner, solsken, torra gator, tulpaner, konst, teater, människor. Njuta av tjock målfärg, olästa böcker och otittade filmer. Njuta av mat och vatten och sömn.

Ja, det är tanken. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar