...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

tisdag 21 februari 2012

Om Återfallet och annat

Har inte hunnitt blogga på ett tag p.g.a. diverse premiärer och annat. Är dock fortfarande nykter och nöjd, rökfri och lugn men fick ett återfall på shoppingpunkten förra veckan. 250 euro lyckades jag hyvla bort på Indiska på kanske sju minuter. Grejerna förblev i påsen som ett stort och färgglatt dåligt samvete och följande dag gick jag tillbaka och sa att jag inte vill ha dom här och inte heller har råd med dem. Jag fick lämna tillbaka allt utom ett halsband. Smycken får man tydligen inte återlämna. Jag fick tillbaka och det var bra det för annars hade jag varit utan.

Två dagar senare träffade jag gamla goda vänner i stan och vi gick på H&M och i vittnens närvaro köpte jag två urtjusiga blusar på rea. De kostade under tian styck och efter många om och men kom vi överens om att det var premiärdag och att de var billiga, jättesnygga och dessutom passade dom. Till skillnad från det där 250 euros köpet några dagar innan där inte ett enda plagg passade, inte ett enda plagg var i min smak och de var allt annat än billiga. Jag har alltså köpt två blusar för 20 euro i vittnens närvaro. Men det var varken destruktivt, desperat eller kicksökande. Det var ett helt sunt shoppingbeteende, alltså har jag inte dåligt samvete.

Däremot så märker jag att efter en och halv månad av fulhet, finnar, märklig ämnesomsättning, sömnsvårigheter, frusenhet och deppighet och handlingsförlamning verkar det som att min hy, mitt sinne, mitt humör, min kropp och mina rutiner har fått ett uppsving. Månne det börjar gå mot ljusare tider också helt mentalt nu när februarisolen har börjat värma? Jag vet inte men det känns bra.

Känns som att lyckan och kärleken är bakom hörnet.
Det har jag aldrig känt förut.
Känns som att jag bara måste gå bakom rätt knut helt enkelt.
Känns som att man har kärleken på tungan.
Måste bara komma på det.
Det är som att det är på vippen.

Och så har jag flyttat hem. Till Åbo. Lycka lycka LYCKA.
Spelar fortfarande i Vasa halva veckorna men basen är nu Åbo igen.
Hurrraaaaa! Och hurra för att Åbo nu äntligen, efter frånvaro, känns som "min hemstad".
Halleluja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar