...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

torsdag 9 februari 2012

Om Ditt und Datt

Det går dåligt med godis-strejken.
Men om vi nu ska se någå positivt i det här så har jag ju varit sprit- och rökfri i över månad.
Kanske blir det enklare när premiären är över och jag hittar normala rutiner i mitt eget hem.
Blir mycket tröstätande här i Vasa när det är kallt och eländigt.
I övrigt har jag kommit till insikt med det här med tro.
Jag tror på kärleken, ljuset, ärligheten och tolerans.
Om folk sen vill kalla det Gud passar det mig utmärkt.
I övrigt har jag insett att jag lever efter det och det är varken min eller någon annans sak att avgöra om det är ett sant kristet beteende. Det får väl den där Gud avgöra när det väl är dags. Vem är jag att döma varken mej själv eller någon annan.
Amentackfördet.

1 kommentar: