...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

söndag 12 februari 2012

Om Måndag

Måndag är dagen då man ska börja på nytt. Liksom första dagen på månaden eller året. Imorgon känner jag verkligen för en skärpning. Har varit rök- och spritfri men fuskat lite med det andra. I fredags åt jag Hesburger. Jag var inte sugen men jag var svinhungrig och trött. Det var enkelt och snabbt och jag orkade inte ställa till med besvär för mig själv. Fuskade med att köpa lösögonfransar inför helgens slutfest också. Och ett nagellack, då jag blev sugen på att lacka mina naglar som nu av nån obegriplig anledning har börjat växa och hålla. Summan blev kanske sex euro men i alla fall. Fusk är fusk.
Men nu ska det sluta fuskas och nu ska det sista i godis-slarv plockas bort. Jag måste sluta "unna mig" hela tiden bara för att jag är uttråkad eller deppig över att inte kunna shoppa loss. Svårast är fan shoppandet alltså...
Det suget går fan inte över och shoppingområdena, reklamzoner och frestelserna är så gott som omöjligt att undvika och det är svårt att motivera med att "det är ju skadligt", för det är ju egentligen "bara" skadligt för ekonomin och inget annat.
Ja, men imorgon är det måndag och nu skärpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar