...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

torsdag 26 januari 2012

Om Att det går bra

Det går så jäkla bra det här nu så inte vet jag nu riktigt vad jag ska med den här bloggen egentligen. Jag har inget att gnälla om riktigt. Inte som gäller mitt löfte i alla fall. Cigaretterna har jag glömt, likaså alkoholen. Tänkte på det senast förra helgen. Ska på crazy-åttitals-party på lördag men det kommer att vara så kul gäng och bra musik så jag tror inte det behövs nån alkohol faktiskt. Jag tror det ska gå bra bara jag hinner dit och hittar någå kläder åt mig utan att stressa ihjäl mig!

Köpsugen är ju svårare nog. Drömmer fortfarande om den där jumpsuiten. Och jag råkade faktiskt gå in i en i Vasas köpcentrum, den kostade 179 jävla euroner... Seriöst?? Näe. Det går ju inte. Jag övervägde en stund att få köpa en födelsedagspresent åt mig och att det då skulle vara en mörkblå jumpsuit, men inte fan tänker jag pröjsa så många pengar. Däremot så har jag funderat på att eventuellt låta mig får en present under tio euro per månad... På så vis skulle jag kunna ha chansen att t.ex. köpa en pocketbok i månaden eller vad det nu kan vara jag vill ha. Hittills i januari har jag ju inte köpt nånting annat än mat och resor. Samt faktiskt två par trosor förra helgen för jag hade glömt att packa ner dem... Men dom fick jag två för fem euro eller något så det finns lite kvar att använda i januari.

Det jag har tänkt köpa för pengen är en trä-ring. Ja, jag kanske skrev om den. Den finns i en liten hipp affär i Tammerfors. En affär man kan besöka när man väntar å följande tåg. Det är i mörkt skiftande trä och den är slät och fin. En sån ring skulle jag väldigt gärna ha faktiskt. Nu minns jag inte vad den kostade, men kostar den mer än fem euro så kan jag ju använda både februaris peng och halva januaris peng, då borde det räcka. Jag tror inte den kostar mer än femton euro.


I slutet på januari så ska jag också räkna ut hur mycket pengar jag har sparat. Nu kommer det att inte vara helt sanningsenligt i januari för jag kommer att få mycket mera lön i januari än vad jag vanligtvis får. Men jag ska i alla fall räkna hur mycket jag har kvar den sista januari. Sen ska jag besluta mig för vad februari ska handla om.

Januari har ju handlat ganska mycket om att stå ut, reda ut, försöka förstå, känna efter och allra mest att bara helt enkelt hålla vad jag lovat. Vakta på mig själv och överleva. Nu är det inte lika jobbigt längre. Så i februari så tror jag att jag ska försöka återgå till mina vanliga sysslor. Träna, läsa, äta bra och inte hålla på och slarva med mat och godis och cocacola. Försöka hitta mina vanliga rutiner, med sömn och mat. Försöka vara lite mer social, våga utmana lite... Inte tacka nej till fester och evenemang bara för att jag inte orkar med frestelserna. Försöka bredda lite. Jag tror det är det det ska handla om. Men jag vet inte än... Det vet man ju först sen. Jag ska vänta in, alldeles lugnt och lita på att temat kommer. :)

Så här långt. Tack.
Jag är lycklig och glad.

2 kommentarer:

  1. Du kan ju sy en jumpsuit. Och låna böcker på bibban. Säger kuivisen. Som har tröttnat på ändlösa rader av bokhyllor. För hon kan inte göra sig av med en bok hon köpt och kirppisarna tar inte emot dem. Slänga? Nej nej det går ju inte!

    Och en hemmasydd jumpsuit blir ju nog mer originell än en köpt (179?!!!) Alltså oberoende om du är bra eller dålig på att sy.

    SvaraRadera
  2. Om du kommer över till Stockholm en helg med tyg och dragkedja... Då ska du få se på Onepiece a' la Säven!

    SvaraRadera