...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

torsdag 5 januari 2012

Om illamående

Idag mår jag illa. I övrigt är jag lugn och harmonisk och känner ingen abstinens efter nånting alls. Det enda jag har varit sugen på i några dagar är egentligen Coca Cola. Jag köper aldrig cocacola förutom till hamburgaren, men idag gick jag till slut till affären och köpte mig en Cola Zero. Gud vad jag ska dricka den hela helgen. Imorgon är ju en bra dag, för då är affärerna stängda så möjligheter till misslyckande reduceras avsevärt. Bonus är också att leva i en ny stad där man inte har koll på öppenhållningstider. Jag har undvikit många fällor bara för att affärerna råkar vara stängda då när dom i Åbo vanligtvis är öppna.

Men jo, illamående. Vaknade med dunderhunger i morse och förberedde en bautafrukost. Men så åt jag ett kokt ägg rakt upp och ner, och sen ville jag inte ha mer. Snopet. Har lätt huvudvärk, illamående och när jag gick på stan fick jag kräkreflexer av Hesburger-doften. Ett bra tecken tycker jag. :) Vet inte om det beror på avgiftningen eller deep muscle massagen igår eller både och. Men man kan väl inte annat än bara gilla läget liksom.

För övrigt är det som att allt smakar annorlunda i Vasa. Lantäggen (jag har kylen full) är skitgoda, majonnäsen smakar bajs, osten smakar inte illa men inte bra heller. Till och med rågbrödet, fast det är samma märke, smakar annorlunda. Hittills har Arnolds Café alltid varit stängt men det skulle inte förvåna mig om kaffet smakar röv också. Och grynost. Det är ju gott. Men här smakar det ingenting. Antingen har jag tappat aptiten helt eller så har dom andra recept och råvaror här uppe i norr.

Jag har inga visdomord idag. Inga insikter. Så kan det ju också vara. Och vackert så. Det betyder väl att dagen har varit ganska okomplicerad och skön. Men vill ni läsa mer om vad som händer i Vasa så kan ni gå in på
www.kontaktmedgud.ratata.fi där jag och några andra skådespelare bloggar om vår produktion på Wasa Teater.

2 kommentarer:

  1. Hörru, jag tror dit smaksinne ha farit sekasin av den där spimun du stöpte på nyåret. ;)

    SvaraRadera
  2. Haha. Spimun.
    Jag känner int så måna som säger spimu.
    Men jag har några alternativ.
    Vill du ge dig till känna? :D

    SvaraRadera