...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

måndag 30 januari 2012

Om Februari

1. Fortsätta vara nykter, rökfri, köpfri, hamburgerfri. :)

2. Sluta äta socker, godis, glass, pizza och cocacola och annat som jag fritt och medvetet har använt mig av sen årets början, som substitut. Vanligen köper jag aldrig läsk, godis och pizza. Och det ska jag heller inte göra i framtiden. Men det har funkat bra som "istället för", men nu anser jag att den värsta fasen är över så nu ska det nog gå bra att återgå till vanliga normala matvanor, utan extra utsvävningar.

3. Sluta spela Bubbel-spel i den mån det är möjligt. Det är ju ett relativt ofarligt beroende även om det leder till att jag inte får så mycket annat gjort. Och det är ett otroligt bra substitut på alla sätt och vis. Jag glömmer enkelt bort suget när jag koncentrerar mig på bubblorna. Men sen händer det tyvärr lätt att jag kan ödsla en hel tågresa Vasa-Åbo på att stirra på telefonen och färgglada bubblor och det kan väl ingen människa må bra av.

4. Börja träna! Och framförallt börja träna normalt. Vanligtvis när jag börjar träna så får jag fnatt och börjar överträna. Fyra pass per dag är inte ovanligt och helst fem dagar i veckan. På så vis vilar jag aldrig, musklerna skriker och lederna värker... Jag öser också mera tyngder i alltför snabb takt och njuter inte av att träna, utan det blir som en tävling med mig själv som börjar handlar om prestation och som sedan naturligtvis leder till ångest, misslyckanden, trötthet och kramp. Till slut ger jag upp och tränar inte alls. Således är det nu viktigt att försöka hålla sig till de rekommenderade 3-4 ggr i veckan, försöka variera och ett pass måste innehålla nån form av stretching och avslappning. Målet skulle vara att försöka få en sund och frisk inställning till träning och mat. Hur fan det nu ska gå till vet jag inte... Är lite rädd för det här faktiskt. Men...ja...vi får se. Tjuvstartar idag. Ska gå på Bodypump och ska ta riktigt "pinsamt lite" tyngder, mindre än instruktören rekommenderar och försöka stå ut med det "misslyckandet" eller "förnedringen"... Ja, det är ju så det känns när man inte är "lika bra" som andra, eller "lika stark". Men jag ska försöka ignorera att där finns andra och att det finns en anda av prestation och ideal på gym. Utan bara försöka fokusera på mitt...

Mantra:
1. Jag gör det för min egen skull.
2. Jag gör det för att förbli frisk.
3. Jag behöver inte prestera nånting.

Lycka till, till mig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar