...eller om att fånga en fjäril... om en dans med svåra steg... om en varning för ras... eller om att vara av ingens frö... eller om tankar som räknas... eller om brustna hjärtans höst... eller kanske är det ett tal av Hjärter Dam... eller många ballader om konsekvenser... eller sagan om en fantasi... eller innan mörkret faller... eller kanske för den som letar...

tisdag 31 januari 2012

Om Januari

Sådär.
Nu har det gått en månad.
Alkoholfri, rökfri, köpfri, hamburgerfri.

Sammandrag och bekännelser:
1. Har ätit 1 hamburgare när jag höll på att svimma efter tusen timmar på tåget.
2. Har köpt två par underbyxor i rena rama paniken när jag hade glömt att packa med.
3. Jag är 316 euro på plus den här månaden, vilket är lite skevt eftersom jag har haft mer inkomster men också mer utgifter den här månaden än vanligt. Jag tror att februari kommer att vara mera sanningsenlig av hur det kommer att vara normalt. Dock har mitt konto vanligen varit på minus 500 varje månad i ungefär ett och halvt års tid, så ur den synvinkeln är det här verkligen ett positivt besked.
4. Under januari har det varit åtta tillfällen då jag vanligen skulle ha druckit alkohol. 5 av de tillfällena skulle vanligtvis ha innehållit mer än bara en portion. Om vi låtsas att jag dricker 8 alkoholportioner i medeltal per sådan kväll så skulle det ha blivit 40 alkoholportioner. Plus kanske 6 alkoholportioner för de andra tillfällena då man bara ha varit "ut på en" mitt i veckan. Således kan vi säga att jag har låtit bli att dricka ungefär 46 alkoholportioner under januari. Vilket jag vanligen skulle ha druckit. Nu skulle jag ju helst vilja veta hur många hjärnceller jag har sparat på det här men det vet jag inte hur man räknar ut.
5. Jag har endast ätit två huvudvärkstabletter och 1 finrexin på en månad. Och då var det tvunget! Tidigare åt jag två huvudvärkstabletter per fylla, plus några till för vanlig huvudvärk mitt i veckan. Ja, räkna själva...
6. Jag har inte tränat ett endaste ett träningspass och det suger ju.
7. Jag har ätit orimliga mängder godis. Eller i alla fall orimliga jämfört med vad jag brukar.
8. Jag har inte rökt en enda cigarett, eller tagit en enda snus.

Så.
Det var nu väl ungefär det.
Ganska bra jobbat tycker jag.
Nu ska jag köpa ett träningskort och sluta låtsas att jag tycker om godis.
För det tycker jag faktiskt inte.
Ikväll blir det bio för att fira!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar